Paediatric Nursing Care
In: Contact: the interdisciplinary journal of pastoral studies, Band 35, Heft 1, S. 17-19
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In: Contact: the interdisciplinary journal of pastoral studies, Band 35, Heft 1, S. 17-19
In: Contact: the interdisciplinary journal of pastoral studies, Band 73, Heft 1, S. 3-6
"When preparing today's students to become tomorrow's nurses, Wolters Kluwer knows you need a Transcultural Nursing textbook that you can trust. Transcultural Concepts Care, 8th Ed, is a comprehensive text that provides nurses with the theoretical foundations for transcultural nursing. The text features transcultural theories, models, & research Transcultural Nursing Scholars Margaret M. Andrews, Joyceen S. Boyle, and John W. Collins emphasize the need for effective & efficient communication, client- and patient-centered teamwork, & collaboration among members of the interprofessional health care team. Their approach to transcultural nursing is rooted in cultural assessment, which is special allows students to care for individuals, groups, & communities from any & all cultural groups they might encounter in their professional careers"--
In: Routledge key themes in health and society
Partiality and impartiality in nursing care -- Partiality and professional ethics in nursing care -- On the concept of need for nursing care -- Variations of partiality in nursing care -- Partiality, justice and moral dilemmas -- Towards an ethics of nursing care
Uniquely organized around the AONE competencies, this trusted resource gives you an easy-to-understand, in-depth look at today's most prevalent nursing leadership and management topics. Coverage features the most up-to-date, research-based blend of practice and theory related to topics such as: the nursing professional's role in law and ethics, staffing and scheduling, delegation, cultural considerations, care management, human resources, outcomes management, safe work environments, preventing employee injury, and time and stress management. UNIQUE! Chapters divided according to AONE competencies for nurse leaders, managers, and executives. Research Notes in each chapter summarize relevant nursing leadership and management studies and highlight practical applications of research findings. Case Studies at the end of each chapter present real-world leadership and management situations and illustrate how key concepts can be applied to actual practice. Critical Thinking Questions at the end of each chapter present clinical situations followed by critical thinking questions to help you reflect on chapter content, critically analyze the information, and apply it to the situation. NEW! Full-color design makes content more vivid and realistic. NEW! Chapter on Communication and Care Coordination covers these integral topics. NEW! Updates to critical thinking exercises, case studies, research notes, and references offer the most current information. NEW! Updated sections on Current Issues and Trends reflect the latest topics in the field. NEW! Relevant Web Sites boxes provide authoritative resources for additional research.
In: Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online, Band 5, Heft 5, S. 61-68
Objective: To analyze studies nationally published that discuss the use of music in nursing care in intensive care. Method: Descriptive study, systematic review of literature type, having as object the studies published about music therapy in the intensive care unit (ICU), in national journals accessed during the month of March, 2011. Results: Most of the publications were focused on pediatric care, not directed to the ICU, indexed in the LILACS database, predominantly literature review. Conclusion: With further study and dissemination of knowledge in the scientific community, health workers and nursing satisfaction can implement music therapy in health services.
In: OJIN: The Online Journal of Issues in Nursing, Band 6, Heft 2
ISSN: 1091-3734
At the beginning of the 21st century, the familiar biomedical health care "culture" must accommodate not only persons from diverse cultures, but also diverse systems of care. For perhaps the first time in over a century, biomedicine must accommodate others rather than require them to assimilate into its "culture." This fundamental shift requires nurses to move quickly to develop cultural competency as individuals and to provide leadership for this system-wide change. Such competence is important when using complementary and alternative modalities. This article addresses America's experience with diversity and its legacy in today's health indicators; it explores cultural competency and its achievement at the individual and system levels; and it discusses the use of complementary and alternative treatments that are a part of this health care "revolution." Nurses are challenged to shape this reform as did the founder of modern nursing 150 years ago.
In: Organizacija: revija za management, informatiko in kadre ; journal of management, informatics and human resources, Band 48, Heft 4, S. 287-297
ISSN: 1581-1832
Abstract
Starting points: In Slovenia, the higher education institution for nursing started exploring employability opportunities in nursing care in connection with the achievement of competencies from students' and employers' point of view. This article highlights the importance of monitoring nursing graduates' employability. Its aim is to examine the employability of nursing care graduates based on the self-evaluation of competences obtained during the last study year and to establish a link between the self-evaluation of competences and students' academic performance.
Methodology: A questionnaire was distributed to full and part time nursing care students attending the last study year at five different healthcare/health sciences faculties in Slovenia and to employers (healthcare institutions) where the majority of nursing care graduates finds employment. We examined the level of competence achieved by nursing students and the level of competences required by employers. The sample included a total of 485 students. 194 surveys were returned, which represent a 40 percent response. We used Kolmogorov-Smirnov test for each individual joined competence. Further, we compared employability skills of students and employers with Mann-Whitney and Wilcox rank-sum test. For correlation between two variables we used Spearman correlation analysis.
Results: The Mann-Whitney and Wilkson Rank test show that employers generally assess competences with a higher average grade in comparison to students and these differences are statistically significant. By applying the Spearman correlation analysis, we established that a statistically significant weak correlation may be observed between the "average grade" and "competences" variables.
Discussion and conclusion: Our findings show that a continuous monitoring of general and subject-specific competences gained by students, along with a periodic verification of competences demanded by employers, is necessary. It is very important to monitor the requirements of the labour market in terms of ongoing communication with employers who can best estimate special knowledge needs.
In: Medical care research and review, Band 64, Heft 2_suppl, S. 10S-43S
ISSN: 1552-6801
Concerns about nurse staffing in hospitals, nursing's influence on patient safety and health care outcomes, and nurses' work environment (e.g., equipment failures, documentation burden) have led to increased interest in measuring and reporting nursing's performance. This article reviews recent efforts and issues involved in identifying a set of nursing-sensitive performance measures. Sustaining and strengthening current efforts requires developing measures that address all the domains of nursing, addressing technical issues needed to analyze the impact of nursing on patient safety and health care outcomes, developing data systems that provide the information needed to implement the model system, regularly improving the set of endorsed standards to reflect the most current science and empirical evidence, and persuading all health care stakeholders that measurement and reporting nursing-sensitive standards make a difference in the care and quality that are delivered. Each of these tasks requires substantial development work and construction and maintenance of the infrastructure to sustain the performance measurement efforts.
In: International review of the Red Cross: humanitarian debate, law, policy, action, Band 15, Heft 171, S. 307-309
ISSN: 1607-5889
In: Journal of Nepal Health Research Council, Band 6, Heft 1, S. 42-48
ISSN: 1999-6217
Not uploaded.Key words: Care; Communication; Interpersonal; NursingDOI: 10.3126/jnhrc.v6i1.2443Journal of Nepal Health Research Council Vol. 6, No. 1, Issue 12, April, 2008 Page: 42-48
1. Wohnsituation und Merkmale des Wohnumfelds, 2. soziale
Netzwerkressourcen, 3. Helfer und ihre Gratifikationen, 4. Art und
Umfang der Pflegebedürftigkeit, 5. Bewertung der Pflegeversicherung und
der Pflegesituation, 6. Bekanntheit und Nutzung von Hilfsdiensten.
Themen: 1. Wohnsituation und Merkmale des Wohnumfelds: Wohndauer in der
aktuellen Wohnung; Wohnen allein oder mit anderen; Wohnstatus (zur
Miete oder Eigentum); Wohnzufriedenheit; Geeignetheit der Wohnung für
Pflegebedürftige und Verbesserungswünsche; Zimmeranzahl.
2. Soziale Netzwerkressourcen: Angehörige in der Wohnung bzw. im Haus
und regelmäßige Hilfeleistungen; Angehörige in der näheren sowie
weiteren Umgebung und deren regelmäßige Hilfeleistungen; Hilfeleistung
durch Nachbarn, Freunde oder Bekannte; sonstige regelmäßige
Sozialkontakte.
3. Helfer und ihre Gratifikationen: benötigte Hilfe bei alltäglichen
Tätigkeiten im Haushalt (Putzen, Einkaufen, Kochen, Essen und Trinken,
finanzielle Angelegenheiten, Anziehen und Ausziehen, Körperpflege, Baden
oder Duschen, Toilettengang, Herumgehen in der Wohnung, Treppensteigen,
Spazierengehen, Spritzen setzen und Verbände anlegen), Erhalt und
Häufigkeit dieser Hilfe sowie Angabe der Helfer; Vergütung der genannten
Helfer durch den Befragten selbst, die Krankenkasse, ehrenamtlich oder
durch andere Gegenleistungen.
4. Art und Umfang der Pflegebedürftigkeit: Pflegestufe des Befragten;
Meinung des Befragten zu der Richtigkeit der Einstufung in die jeweilige
Pflegestufe; richtige Pflegestufe aus Sicht des Befragten und Nennung
nicht berücksichtigter Faktoren bei der Einstufung.
5. Bewertung der Pflegeversicherung und der Pflegesituation: dringend
benötigte Hilfeleistungen, auf die der Befragte verzichten muss,
Leistungsart und Angabe von finanziellen oder anderen Gründen; Bezug von
Geldleistungen, Sachleistungen oder Kombination aus Geld- und
Sachleistungen aus der Pflegeversicherung; damalige Gründe für die Wahl
dieser Leistungen und heutige Meinung zu dieser Entscheidung; Bezug von
Leistungen aus der Sozialhilfe; Beratung durch die AOK bezüglich
Pflegeversicherung und Pflegeplanung sowie Ort des Kontakts (Telefon,
beim Befragten zu Hause, bei den Helfern oder bei der
AOK-Geschäftsstelle); Zufriedenheit mit dem Beratungsgespräch und
Nennung positiver und negativer Aspekte; Kenntnis der AOK-Broschüren "In
guten Händen" und "Ratgeber" Häusliche Pflegehilfe, Nutzung dieser
Broschüren, Beurteilung ihrer Brauchbarkeit und Begründung dieser
Beurteilung; Beurteilung der Pflegeversicherung als Hilfe oder als
Enttäuschung sowie Probleme und Defizite aus Sicht des Befragten.
6. Bekanntheit und Nutzung von Hilfsdiensten: Bekanntheit und
Inanspruchnahme folgender Einrichtungen: Ambulante Pflegedienste,
Tagespflege, Kurzzeitpflege, betreutes Wohnen; Sicherung der
pflegerischen Versorgung zu Hause im Falle einer Zunahme des
Hilfebedarfs; Gründe für und gegen einen Aufenthalt im Heim.
Demographie: Alter; Familienstand; Anzahl der Kinder; Schulabschluss;
vor dem Ruhestand ausgeübter Beruf; Staatsangehörigkeit;
Religionszugehörigkeit; Nettoeinkommen; Bereitschaft zu einer
wiederholten Teilnahme an der Befragung.
Zusätzlich verkodet wurden: Interviewpartner (Pflegebedürftiger selbst
oder andere Person sowie Grund für einen Stellvertreter bei dem
Interview); Geschlecht des Befragten, Anzeichen von Demenz beim
Pflegebedürftigen; Wohnumfeld; Lage und Art der Wohnung und
Vorhandensein eines Fahrstuhls; Einkaufsmöglichkeiten im näheren
Umkreis; Kreiskennziffer, Ortsgröße.
GESIS
Soziales Netzwerk, Pflegebereitschaft und Einschätzung der
gesellschaftlichen Situation alter Menschen in einer Kleinstadt.
Themen: 1. Angaben zu Verwandten: lebende Eltern oder Schwiegereltern;
Alter der Eltern oder Schwiegereltern; Pflegebedürftigkeit von
Verwandten und Inanspruchnahme der Pflegeversicherung; Beteiligung an
der pflegerischen Versorgung; Familienstand; fester Lebenspartner und
Zusammenleben mit diesem; Anzahl und Angaben zu den Personen im Haushalt
(Alter, Geschlecht, Verwandtschaft); Anzahl, Alter, Geschlecht und
Entfernung der Kinder außerhalb des Haushalts.
2. Pflegebereitschaft: Einstellung zum Anspruch von Eltern an die
Übernahme häuslicher Pflege durch ihre Kinder; Bereitschaft zur Pflege
einer dem Befragten nahe stehenden Person (Skala); Nachdenken über
eigene Pflegebedürftigkeit und Einschätzung der Wahrscheinlichkeit, dass
der Befragte selbst oder sein Partner pflegebedürftig wird; getroffene
Vorsorge für einen solchen Fall; im Pflegefall präferierte sowie
wahrscheinliche Hilfe; Einstellung zur Verpflichtung Angehöriger oder
des Staates, Pflegeaufgaben zu übernehmen (Skala); Beurteilung der
Vorteilhaftigkeit der neuen Pflegeversicherung für pflegende Angehörige
(Skala).
3. Einschätzung der gesellschaftlichen Situation: Postmaterialismus;
Einschätzung der Sicherheit der eigenen Altersversorgung; Präferenz für
eine Kürzung, Ausweitung oder für ein Gleichbleiben der
Sozialleistungen; Einstellung zur Berufstätigkeit von Müttern und Frauen
(Rollenorientierungs-Skala); Wertorientierungen; Zukunftspessimismus;
Politikerverdrossenheit.
Demographie: Schulabschluss; Ausbildungsabschluss; Berufstätigkeit;
Beruf; letztes Jahr der Erwerbstätigkeit; letzte berufliche Stellung;
Arbeitslosigkeit während der letzten 10 Jahre und Dauer der
Arbeitslosigkeit; Wohnstatus; Dauer des Wohnens in der aktuellen Wohnung
und in Munderkingen; Alter; Haushaltsnettoeinkommen;
Religionszugehörigkeit; Kirchgangshäufigkeit; Geschlecht.
Zusätzlich verkodet wurden: Wohnumfeld; Art und Lage der Wohnung;
Beginn des Interviews, Interviewdauer.
GESIS